כיצד תורם פירוק רכבים לסביבה?

כאשר רכבך הישן נמסר למגרש המתמחה בפירוק רכבים, מיועדים חלקי הרכב השונים למגוון שימושים ומטרות. מדובר בהליך יעיל למדי הלוקח בחשבון כיצד להפיק תועלת מרבית בכל אחד מרכיביו של הרכב ולהפחית במידה רבה את הנטל הסביבתי הכבד הנוצר מגרוטאות רכבים ישנים. את התהליך בו נעשה פירוק רכבים ניתן לחלק לארבעה שלבים עיקריים.

פירוק צמיגי הרכב

צמיג הרכב מורכב למעשה מחומרים שונים. חישוק הגלגל עשוי ממתכת בעוד הצמיג עצמו עשוי מגומי. לכן, על מנת לייעל את תהליך המחזור, יש להפריד בין חומרי הרכב. הדבר מאפשר מחזור יעיל, אך גם מחויב על פי החוק הישראלי. את חישוקי הרכב שולחים לגריסה יחד עם שאר חלקי המתכת ומחלקי הגומי של הצמיג ניתן להפיק חומרי בידוד, משטחי ריצוף ומוצרים רבים אחרים.
שמשות וחלונות הזכוכית

ברכב קיימים גם רכיבי זכוכית רבים הניתנים למחזור. לאחר ניפוץ כל השמשות והחלונות, מועברים כל השברים למרכז למחזור זכוכית בו מופקים מוצרים רבים לשימוש ביתי, תעשייתי ועוד.

שאיבת כל השמנים והנוזלים

החלק המסוכן ביותר ברכבים נטושים הוא הרעלים הרבים הממלאים אותם. הרכב מלא בנוזלים רעילים כגון שמן בלמים, שמן מנוע, דלק, נוזל רדיאטור ועוד רבים אחרים. במידה וחומרים אלה לא יטופלו כראוי, תכונותיהם הרעילות והמעכלות עשויות להיות מסוכנות מאוד ולהוות מפגע תברואתי וסביבתי חמור. לכן, יש לשאוב את כל החומרים מהרכב ולנקזם אל מכלים. הנוזלים נשלחים למפעלי מחזור המכשירים אותם לשימוש חוזר.
כאשר מדברים על שאיבה של נוזלים בדרך כלל גם מסירים את המצבר של הרכב לפני שמעבירים את המכונית לפירוק.

שלדת הרכב

שלדת הרכב עשויה בחלקה הגדול ממתכת. יחד עם חישוקי הגלגלים והמרכב, מדובר בכמות גדולה של פסולת מתכת אשר ניתן לייעד לשימוש חוזר. בתהליך מוכנסת שלדת הרכב כולה למכונת גריסה המפיקה ממנה שבבים זעירים. שבבי המתכת מותכים בטמפרטורה גבוהה ומיועדים לייצור מגוון רחב של מוצרים – מגדרות ועד מוטות מתכת לבנייה, משמשת פסולת המתכת מפירוק רכבים למגוון רחב של תעשיות.

פירוק של רכבים

פירוק רכבים מהווה פתרון סביבתי רב ערך

בכל שנה נוספים לכבישי הארץ מעל 200,000 רכבים. מדובר במספרים חסרי תקדים והשיאים נשברים מחדש בכל שנה. רכבים ישנים הולכים ונצברים והנהג הישראלי מחליף כיום רכב לעתים תכופות. הרכבים הקודמים הולכים ומתיישנים ולא קיים מענה מסודר אשר יסייע להסירם מהכביש.

לכן, פנייה למגרש לפירוק רכבים הוא פתרון מושכל ואחראי אשר יסייע למגוון תעשיות ויסיר מפגע תברואתי חמור משטחים פתוחים מרכזי ערים. לפעמים קשה מאוד להיפטר מרכב ששירת אותך היטב כל כך הרבה שנים ולראות כיצד הוא מפורק לגורמים, אך אולי ניתן להתנחם בידיעה שכעת הוא יפיק תועלת רבה לאנשים רבים ולא יהפוך נטל על החברה והסביבה. בנוסף, סוחרי הרכבים לפירוק מוכנים לשלם סכומים צנועים אך נאים תמורת הרכב הישן ויטפלו בשבילך בכל ענייני הגרירה כך שממך יידרש רק לפנות אליהם וליהנות מטיפול מהיר בגרוטאה שהולכת והופכת למטרד.

רוצים לעזור לסביבה? זה ממש פשוט! מכירת רכב לפירוק בקלות ובמהירות.